lørdag 27. mars 2010

Forberedelseskurs

Før jeg får dra på utveksling må jeg delta på et forberedelseskurs i regi av skolen, som strekker seg over 5 mandager i mars og april. Har allerede gjennomgått to mandagskvelder sammen med ca 25 andre som skal ut. Vi har drevet med litt forskjellige gruppe-aktiviteter og hørt på korte "forelesninger" om diverse temaer.
Noe har vært veldig relevant, mens noe annet har kanskje ikke vært like spennende.

Sist mandag kom en tidligere vernepleiestudent for å fortelle om oppholdet han hadde i Tanzania for et par år siden. Han var riktignok ikke i Tanga (dit vi skal), men alikevel fikk vi med oss mye nyttig informasjon - både faglig og ikke så faglig ;) Vi fikk mange gode tips, både når det gjelder praktisk informasjon, pakking og mulige reisemål.

Det er egentlig ganske mange som skal til Tanzania til høsten, men ikke alle skal til samme plass. Lena og jeg fikk endelig treffe de tre som skal være i Tanga samtidig med oss: to jordmorstudenter og en helsesøsterstudent. Jeg husker ikke hvordan det var med helsesøsteren, men jordmødrene skulle dra ned 3-4 uker før oss, så vi får de første 4-5 ukene med de før de drar tilbake til Norge.
Lena har fått det for seg at vi skal bo på "Meeting Point Tanga", men vi får ingen konkret informasjon fra koordinatorene så jeg tør ikke håpe på noenting ennå.. Bra blir det nok uansett! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar