søndag 19. september 2010

Forrige uke ble det ikke så mye praksis på meg, av litt forskjellige årsaker, så jeg holdt meg for det meste her på TICC. På onsdag kom det bokstavelig talt et helt busslass med tyskere her, som skal være til tirsdag. Flere av de norske jentene har prøvd å inkludere dem i samtaler, ved matbordet og på drikkeleker osv, men de takker stort sett bare nei. Et par av dem har vært positive, mens resten holder seg stort sett for seg selv. Blant annet i dag (som alle søndager) ble det arrangert båttur, men kun to tyskere hadde skrevet seg på. Like før vi skulle dra løp han ene tilbake til "leiren", og fikk med seg en tredje tysker. Vi spurte dem litt om hvorfor de trakk seg unna, og de skyldte på at de har vært en måned på tur og dermed ikke har så mye penger. Det vi stusset litt på er at båtturen for det første koster mellom 40-50 kroner - og de har brukt minst det trippelte i øl de siste dagene.. Men men, det er deres valg, men vi synes bare det er litt synd at de trekker seg så mye unna.

Vi var altså på båttur i dag, men det var ikke så mye som tydet på det en times tid før vi skulle dra (klikk på bildet for å få det større); 
Heldigvis ga regnværet seg, og vi pakket med oss nistekurver og badetøy og satte kursen mot en øy som ligger omtrent 20 minutter unna med båt. Vanligvis pleier vi å dra til sandbanken (som vi var på for to uker siden), men man er så avhengig av lavvann, og det er visst sykluser på ca 2 uker som gjør at det ikke passet så godt denne helga. Sist gang var vi jo ikke der lenge før vi måtte dra til øya, så da er det unødvendig å kjøre halvannen times tid for så å måtte kjøre tilbake igjen etter en liten stund. Men det er flott på øya, og vi koste oss veldig..utenom Sissel stakkars, som gjør alt for ikke å bli solbrent.. Smurte seg med faktor 30, hadde tørkle på hodet og denne over seg - og kom alikevel solbrent tilbake på både brystet, beina, ryggen og i ansiktet.. Godt hun har humøret til å ta det  ;)  
Det var litt overskya også i dag, og perfekt lesevær! I bakgrunnen, og på neste bilde, ser dere den flotte fangsten min! Det store kråkebolle-skjellet (?) knuste dessverre delvis på veien hjem.. 
Da vannet var på vei til å snu beordret båtfolket oss tilbake på båten, men jeg rakk et par bilder av bølgene som slo inn akkurat idet vannet snudde:  
I morgen skal vi ha et nytt møte med Ruth, hvor vi skal gå igjennom praksis videre, og sette opp noen mål for de neste ukene sånn at vi har noe konkret å jobbe mot. Etter et par uker hvor jeg har følt meg veldig unyttig, og rett og slett i veien, så det skal bli godt med litt klarere mål for praksisen.
Håper dere har hatt en bra helg, fortell meg gjerne litt om hva du har gjort her i kommentaren, - jeg liker å vite hva jeg (ikke) går glipp av der hjemme  ;)

Tutaonana!

9 kommentarer:

  1. Heisann. er så koselig å kunne følge deg på bloggen din. Du er så flink til å skrive at det neten blir som å lese en bok:)
    Håper den neste praksisen din blir en hvor du trives veldig godt. Her hjemme skjer det ikke stort. Kom hjem fra bryllupsreisen på fredag. Hadde en KNALL tur.
    Håper alt står bra til med deg.
    Klem fra meg:):)

    SvarSlett
  2. Godt å høre at alt fortsatt er bra.
    Gleder meg til tirsdag, litt lettere å få med seg alt da vi snakker enn på meldinger.
    Sendte deg forresten en melding på det nye nummeret, fikk du den?

    Ellers så skjer det lite her, har hatt frihelg faktisk. Var i bursdag igår og idag har jeg og elin hatt sofadag med hjemmelaget pizza, super digg!

    Glad i deg :D

    SvarSlett
  3. Hærlig med litt utflukter i helgene!! Hørtes meget spesielt ut med de tyskrane ;p Men deres tap! Du får snart legge ut et bilde med deg selv på igjen :) Savner å se deg! Må få til en skype samtale snart!

    Helga her har bestått av at Truls, Martin og jeg var hos farmor og far med tv og pizza-kos på fredagkvelden, lørdag hadde jeg besøk av Iselin og Hege fra Tønsberg med shopping og middag på Jimmys! Dagen idag har gått med til eksamenskriving og litt soving på dagen ;p Haha! Ellers har Martin også fikset taklampe på soverommet mitt i helga :) Med dimmer, så nå er jeg klar for en romatisk overnatting med deg ;p Hehe! Sender deg forresten noe i innboksen på facebook også, søta ;)

    SvarSlett
  4. Så deilig med sånne utflukter:) Og hvertfall til sånne steder....eneste utfluktene her i Oslo er enten en park eller frogneseteren hehe...litt annerledes:P Håper dere får litt mer å gjøre så du ikke føler deg i veien, den er littt kjedelig:/

    Helga har ikke vært veldig spennende. Var på Graduation på BI på fredag. Var litt høytidlig med felespilling og taler. Var også velkomsdrink og deilig tapas på slutten, så var en veldig fin sermoni:)Lørdag var det trening bare, og litt ordnings i leiligheten. Søndag var det faktisk også trening hehe..etter det møtte jeg Christian og Jon Are på Paddys og så Manchester vs Liverpool som endte 3-2!!!=) etterfulgt av en tur på kafé=) Så alt i alt, en veldi rolig helg=)Sendte deg mld på afrikanr så håper du har fått den;) <3Love<3

    SvarSlett
  5. Hva skjer med at alle spiser pizza for tiden?! Takk for den.. Kan jo skryte av at jeg spiser vannmelon til frokost hver dag, men alikevel er savnet etter norsk mat ganske så stort..

    Gleder meg til å høre mer om bryllupsreisen Anette, og ikke minst til å se bildene! Høres ut som om turen ble som forventet? :)

    Jeg skal fjerne det tanzanianske nummeret fra siden her, for sim-kortet funker som sagt ikke - så jeg har dessverre ikke mottatt meldinger fra noen av dere.. Bruker bare det norske nummeret.

    Jada, det kommer sikkert flere bilder etterhvert Stine. Som sagt har det vært en rolig uke, men det blir nok annerledes fra nå. Bilder kommer!
    Haha, romantisk overnatting ja.. Truseløs i vinduskarmen mener du?! ;)

    Spennende med graduation Camilla, sikkert deilig å være helt ferdig; hongera! :) Så at ManU vant greit ja, stod jo ikke om annet på Dagbladet, hehe. Deilig med sånne helger, gleder meg til vi kan ta oss en kafétur når jeg kommer hjem :)

    SvarSlett
  6. Litt spesielt med de tyskerne... men deilig å komme seg ut på tur. Synd med den kråkebolla da, for den var såå flott. Og det bilde av vannet som slår inn var bare knallbra. Du er dyktig med kamera!! Og du kan bli en super forfatter som tar med leserne på "reisen" :-)

    På lørdag gikk vi til Blåfjell 7-8 km t/r i Siljan og hadde med Chiba. Og hu er i super fin form! og like fjollete..hehe. Flott tur, dit må du bli med engang :-) vi så ingen blånisser...

    Søndag var vi 8 stk som tok en MC tur "over" Gaustatoppen, og der var det 6 grader...brrrr... men fy fillern så flotte farger i fjellet (på bakken) Glemte å ta bilder!!! :-( var mer opptatt av å komme ned igjen. Og fikk litt regn ved Gvarv. Men en fin tur var det, og nok den siste langturen i år. Da er det nok bare noen dager til vi setter de på Ulefoss. For i dag- mandag var det 3 grader og jeg måtte skrape is på bilen!!! og jeg vil ha garasjen.. :-))

    Sees snart på Skype igjen. men uten tilskuere håper jeg...hehe

    ha en ny og spennende uke!
    klem og nuss på kinnet :-))

    SvarSlett
  7. glemte det... håper du koser deg med knekkebrød, leverpostei, melkesjokolade, kvikklunsj og Pez. og husk...bare litt...av gangen :-))

    SvarSlett
  8. Haha, i den gata her kan det fort bli truseløs i vinduskarmen ja!! ;p Iallefall toppløs!! ;)
    Uansett klesløs eller ei, gleder meg utrolig masse til du kommer hjem! Hehe!

    SvarSlett
  9. Øl er veldig viktig for tyskerene, derfor den prioriteringa =)
    Hørtes deilig ut med en båttur hver uke..
    Stilig det siste bilde.. sånn derre kodak-moment =D

    SvarSlett