onsdag 1. september 2010

Her er bygget hvor vi bor, det er flere slike oppført på eiendommen, i nærheten av vår
 

Vi gikk en tur oppover mot landsbyen, og kom i snakk med noen lokale. "Jambo, karibu?" Jada, vi ville gjerne inn :)
Inne i huset var det flere folk, både menn og kvinner. Etterhvert strømmet det flere til, og tilsammen var det 2 kvinner og 7 menn/gutter som gjerne ville hilse på. Vi fant ut at nok var nok, og takket for oss. 
På veien tilbake til TICC møtte vi på noen barn som vinket og hilste på oss!
Lena og jeg hang litt bak de andre, og kom i snakk med en familie som gjerne ville bli tatt bilde av! En ypperlig mulighet til å teste ut språket på :)

5 kommentarer:

  1. Så utrolig gøy :)
    Virker som om de lokale er svært interessert i dere, det er jo gøy!
    Jeg forventer flytende swahili da du kommer tilbake, ikke minst lære bort litt til oss andre.

    SvarSlett
  2. Ser ut som om dere bor på et veldig fint sted ;D Og huset dere sover i ser ikke så gærent ut!:) Ta bilder! Og hvordan er det med diddelido der?? Er det mye småkryp (kakkelakker) rundt omkring? Hehe! Ser kjempe spennende ut med de lokale der. Moro at de er nysgjerrige på dere ;*

    SvarSlett
  3. så fine bilder maria! ser kjempe spennende ut! gleder meg til å høre hvodan det går i praksis.

    Hadde forelesning om hvrdan det kom til å bli i hjemmesykepleien i går, og det hørtes ikke noe gøy ut:P Gleder meg til det er over og du kommer hjem:D:D

    SvarSlett
  4. Så moro da! da kommer dere lett innpå livet der nede. Er så glad når du legger inn nye bilder jeg :-)

    Glà i deg jenta mi :-)

    SvarSlett
  5. Spørs vel om det bli flytende swahili, men kan iallefall telle til ti og spørre hvordan du har det ;) Jeg forstår dette med grammatikken, når man først kommer inn i det tror jeg det er veldig enkelt å bruke, men å skulle lære et helt nytt språk fra scratch er ikke bare-bare på i underkant av 8 timer..

    Vi bor på en veldig flott plass, kunne ikke hatt det bedre tror jeg! Skal ta masse bilder Stine, men har ikke vært i supergod form, så har fokusert på å ta det med ro. Men fra nå av skal jeg nok suse rundt med kameraet her :)
    Diddelido går det bra med; er mye bedre her enn i SA! Hehe, så ingen fare heldigvis. Er ikke mye kakkerlakker her, men småkryp er det nok av. Ikke at det kan kalles småkryp da men.. ;p Det er kingsize (og da mener jeg KINGSIZE) fluer, biller, larver, gresshopper.. Også denne kneleren som jeg har lagt ut bilde av! Så det er nok av smådyr å følge med på her, hehe. Vi så en apekatt her om dagen da, det var gøy! Midt under swahili-undervisningen hoppet den fra et tre til et annet, og var ganske så stor :)

    Stine: Hjemmesykepleie er vel noe man bare må igjennom.. Hehe. Vi får krysse fingrene for at vi får sykehjem sammen da, det hadde vært gøy! :)

    Glad i deg og mamman min<3

    SvarSlett