fredag 3. september 2010

Bilde av en liten besøkende vi hadde utforbi her i går kveld:

Kneler
Jeg hørte noen av de andre jentene styre noe fryktelig utenfor døra vår, og gikk ut til dem. Kneleren klatret (eller gikk?) på veggen, og den beveget seg så sakte at vi fikk hentet kameraene våre. Han kom seg ned på bakken, og vi fikk noen fine bilder av ham. Da vi kom litt for nærme reiste han seg opp med forbena opp i været, og han så ganske sjanglete ut. Jeg hentet pennen min, sånn at Cathrine (en av jentene fra HiO) kunne bruke den til å få han opp og stå, mens Randi (også HiO) og jeg var klare med kameraene. Plutselig hoppet han fram, og rett på linsa til Randi! Hu slapp kameraet i ren refleks, og vi fikk tatt noen bilder av ham stående på kameraet.



Jeg foreslo å prøve å ta et bilde med Randi sitt kamera mens han satt der, men siden han var så rask med å hoppe når vi minst ventet det, så var det ingen som turte. Etter litt overtalelse brukte Cathrine pennen til å trykke på utløseren, og vi fikk et utrolig kult bilde! Får legge det ut når jeg får det av Randi :)

--------
Utenom dette kan jeg fortelle at jeg er i litt dårlig form. Det startet i går ved lunsjtider, og har gått veldig opp og ned. Jeg er ikke dårlig i magen, men føler meg ikke vel. Får en kvalmende følelse innimellom, og kaldsvetter og skjelver litt. Dette kan holde på i alt fra 2-3 til 15 minutter ca, også kan det være en time eller to der jeg føler meg nokså bra. Har problemer med å få i meg nok mat, men er flink til å drikke, så regner med det går over snart. I dag hadde vi et møte med Ruth (lederen) og Saynab (sykepleier/jordmor og tidligere rektor på sykepleieskolen i Tanga), hvor vi planla praksisen videre. Kan skrive mer om det i morgen :)

5 kommentarer:

  1. Maria=)
    Jeg vil gjerne ha et kort fra Tanzania!
    Eckersbergs gate 37, 0266 Oslo.
    Håper du har det supert.. Gleder meg til Skype date så fort jeg får internett.. I love you :*
    Nuss fra Pernille

    SvarSlett
  2. Klart du skal få kort, dere må jo begynne å fylle opp kjøleskapsdøra! ;)
    JA, si ifra når du får fiksa nett, så ordner vi det! Gleder meg :)
    Har vært på stranda i dag, og skal det i morra og - så forhåpentligvis har jeg fått litt farge (rød, om ikke annen..) når vi ses ;)

    SvarSlett
  3. Haha! Hæærlige dyr dere hadde besøk av! Huff, tror kanskje jeg hadde stått sist i køen til å fjerne den :p

    SvarSlett
  4. Derfor ble ikke jeg med til afrika:)

    SvarSlett
  5. hehe den var dritkul=) kanskje jeg må skaffe en sånn til Ida hehe

    SvarSlett