tirsdag 26. oktober 2010

En kjapp oppdatering foer jeg kryper inn det kjente og kjaere teltet mitt..
Etter to dager med delvis heftig kjoering er vi endelig fremme i Malawi, sitter naa i en bar paa Chitimba Beach som er omtrent fra nordvest-kysten av Lake Malawi (tror jeg?). Det har blitt en liten endring av planer, saa i morgen tidlig kjoerer vi videre til Kande Beach, som ligger omtrent midt paa vestsiden av L.Malawi. Jeg og ei av de tyske jentene har allerede proevd vannet, og det var digg! Det er sjoe saa langt oeyet kan se, tror L.Malawi skal vaere omtrent 28000 kvadratkilometer stort.. Saa det sier jo litt ;) Det er visst krokodiller i vannet, men det var det ingen som fortalte foer det hadde gaatt noen timer.. Vel vel, det gikk jo bra :) Boelgene er stooore, og det er surrealistisk aa tenke paa at dette er en innsjoe, for det er noeyaktig det samme som aa vaere ved havet - eneste forskjellen er fravaeret av salt smak (noe som egentlig er greit)!
Ellers gaar det veldig bra, jeg har blitt vant til aa hoere tysk 24 timer i doegnet, og forstaar mer og mer. Det er en artig gjeng jeg reiser med, og fra Dar ble det med en ny oversetter og enda en tysk jente. De er begge bra jenter, og vi er en fin gjeng som skal dra gjennom Malawi og Zambia sammen. Gleder meg til fortsettelsen, og etter de vanvittige kalde nettene i Serengeti/Ngorongoro lengter jeg ikke hjem til kalde Norge lenger likevel.. Varmen her er veldig god naa ;D
Det var det for denne gang, det er nemlig noen innpaaslitne jenter fra facebook-chatten som stjeler tiden min her ;)

3 kommentarer:

  1. Heihei, innpåsliten?
    Hva skjedde med søte, hyggelig og ikke minst fantastiske?

    Haha! Kos deg masse videre på tur vennen <3

    SvarSlett
  2. Følte med truffet selv jeg, Guro ;p Haha! Vi er vel laangt fra innpåsline? ;) Heller fantastiske!

    Fikk et lite stikk av misunnelse når jeg satt her å frøys fingrene av meg, også kommer du med den strandbaren din i Malawi :p Hehe! Kos deg maks resten av turen, ikke lenge før du er tilbake i kalde Norge nå! :p Skal bli godt å få deg hjem :)

    SvarSlett
  3. Så bra, snakkes etterpå :-)

    SvarSlett