tirsdag 22. januar 2008

Gaar bedre og bedre :)

Naa har ytterligere to dager gaatt, og vi har faatt oppleve masse paa disse dagene. I gaar ble vi tatt med paa en to-timers gaatur til byen, hvor vi fikk en liten sightseeing rundt i gatene. D (som han ene sasts-fyren kalles) viste oss ulike steder aa spise god mat, steder aa gaa ut, postkontor, ulike museum, nyttige, og unyttige, butikker osv :)
Etter denne rundturen satte vi oss paa en liten kafe, Friedas, hvor vi spiste en lunsj foer vi gikk opp til sasts' lokaler. Her ble vi moett av mange av de ansatte, blant annet Marina - som er vaar kontaktperson og ansvarlige for sasts' kontor i Cape Town, hvis jeg har skjoent det riktig :) Vi hadde et tre timers informasjonsmoete, hvor vi gikk igjennom mye: den soer afrikanske kulturen, historien deres, vi gikk igjennom sikkertsregler, fikk mange gode tips osv :)

Etter moetet var Stine, Maren (ei tysk jente som bor paa rommet vaart) og jeg rimelig leie av aa gaa, saa vi tok en taxi hjem til lodgen, skiftet til bikini - og satte nesen rett mot stranda! Det var ufattelig deilig aa kjenne sol paa hele kroppen igjen! Helt til 19.00 laa vi paa stranda, og fortsatt var det vamt! Helt utrolig :) Eneste grunnen til at vi dro var at vi var sultne - og naar man foeler sult i den varmen her - DA er man sulten da!

I dag ble vi hentet av en mann som skulle vise oss Kapp-halvoeya, like over 9. Det var en laaang busstur, men heldigvis var ikke etappene saa fryktelig lange som vi hadde trodd. Vi stoppet for aa see blant annet Cape of Good Hope, og noe som jeg ikke husker navnet paa akkurat naa, men som var et slags pingvin-reservat, bare at de levde i full frihet :)
Ellers saa vi baboons, som gikk rett utenfor bilen vaar! Vi saa struts (et ord som ALLE de andre fant veldig morsomt aa skulle si hoeyt;) Hehe.

Vi laerte forresten de to guttene fra Holland, og sjaafoeren vaar aa si "kjapp dere, aper", hahah. Saa da Stine og jeg endelig fant et lite marked, og ville bort for aa kjoepe ting hoerte vi plutselig bak oss "shcjapp derre apeer" ;D Kjempegoey!
En ganske fin tur, som ble avsluttet med en helt sinnsyk utsikt over Cape Town!

Naa rekker jeg ikke mer for denne gang, men -

hvis dere skal kontakte meg, utenom bloggen:

Alt staar, som dere sikkert skjoenner, fortsatt bra til ;D

Glad i dere mine kjaere ;*

4 kommentarer:

  1. Godt å hørra at alt er bra, kjære:)
    Og at eg kan følga bloggen din!
    Vær forsiktig og kos deg masse:)

    SvarSlett
  2. Hei o' hoi! Høres knall ut det her! Tenker jeg kommer ned en tur snart jeg, så vi sees!

    SvarSlett
  3. Det e SÅ gått å hørra at dåkke he det bra!!!;o) Misunne dåkke masse;o) He SÅ lyst å besøka dåkke!!
    Take care;o)
    Love from me<3<3<3

    SvarSlett
  4. Ragnhild: Jeg er forsiktig som alltid, saa det trenger du ikke tenke paa :) Savner deg! Er alt bra i Bergen?

    Kristoffer: Joess! Hadde ikke trodd at jeg ville faa se en kommentar fra deg her ;) Koselig! Bare aa komme ned ja, har mye jeg skulle likt aa vise deg :)

    Elin: Hehe, saa kom og besoek oss da vel ;) Naa kan du tenke deg til hvor misunnelig jeg var paa deg naar du var her nede! Hehe.
    Take care du ogsaa<3<3

    SvarSlett