torsdag 10. april 2008

Jeg er syk i hodet..

JEG HAR FADERMA hoppet i strikk! Fra verdens hoeyeste bungeejump! 216 meter, rett ned i en kloeft bestaaende av fjell, noen busker, og en liten elv..

Jeg var foerstemann til aa hoppe, og da jeg stod paa kanten, med halvparten av foettene paa utsiden, mens de telte ned "5 - 4 - 3 - 2" tenkte jeg bare "herregud, toer jeg egentlig det her?" Men jeg rakk ikke svare paa mitt eget spoersmaal foer de sa "1" og jeg slapp automatisk taket og lot meg selv falle utfor kanten..

Akkurat de sekundene der var helt jaevlige.. Beklager ordvalget, men det er det eneste som er strekt nok til aa forklare hvordan det var! Jeg var kjempekvalm, glad, fornoeyd, stolt og livredd - alt paa en gang, tusen tanker for gjennom hodet mitt, men husker jeg noe av det naa? Neida.. Alt fra de sekundene er helt borte, jo lenger ned jeg kom, jo mer klarte jeg aa ta inn over meg hva jeg faktisk hadde gjort, jeg hadde hoppet utfor en bru!

Dere som sier at det maa vaere verre aa hoppe ut av et fly, enn det aa hoppe utfor en kant med kun strikk surret rundt anklene - dere tar rimelig feil! Det er helt vilt, helt helt vilt.. Jeg har ikke engang ord for det!
Det er uten tvil det raaeste jeg har gjort i hele mitt liv, og ja, kanskje jeg kunne tenke meg aa gjeore det om igjen! For det var en syk - SYK foelelse som maa oppleves..
Jeg har ikke engang visst om jeg hadde lyst til dette, men det endret seg raskt for aa si det saann, det var noe jeg SKULLE! Jeg var ikke nervoes i det hele tatt, vi hadde sett folk hoppe igjen og igjen, og da vi gikk bort til stedet vi skulle hoppe fra var jeg fortsatt like rolig. Jeg kikket ned, - fortsatt rolig. Jeg gikk til kanten, og var fortsatt rolig. Det var foerst da jeg kjente at beina ikke var paa fast grunn lenger at jeg fikk en foelelse av hva jeg drev med.. Haha. For et kick!

19 kommentarer:

  1. JAAAAAA. du er det!!!!!!

    For mora di blei helt kvalm og fikk vondt i magen når du ringte...
    men jeg tror aldri jeg har hørt deg såå oppspillt noen gang... og jeg har hørt deg mange ganger.... :-))

    Og du skal være glad for at du denne gangen ikke ga beskjed på forhånd. For sånt trenger jeg nemlig ikke å vite! :-)

    er det mer på gang??? det er ikke noe som forundrer meg lenger... *leer*

    jeg hadde aldri!!! gjort noe sånt i værden... og jeg er tøff!!!! ha ha... synes pendelstikk i x antall meter over bakken holdt leenge på Kaasa gård.

    så du har tatt meg igjen for lenge siden.

    Kom hjem du nå :-O

    Klem fra mam,s-

    SvarSlett
  2. Helt enig Birgitte, .... jeg holdt pusten bare av å lese dette jeg !!!
    Men Maria, nyt resten av safarien - så snakkes vi nok når du kommer hjem. Bilder og film i Skogveien vil vi gjerne :)
    klem fra Anne Lise

    SvarSlett
  3. GÆRNE-MARIA! :) Kjempe kos med melding fra deg i natt! :) Jeg blir så glad!

    Kos deg videre! Savner deg masse!

    SvarSlett
  4. Hahaha, takk for det mamma ;) Men ja, det er uten tvil det villeste jeg noen gang har gjort.. Og da jeg ringte deg var jeg forholdsvis rolig, hadde sunket litt mer inn da! Saa du kan bare forestille deg hvordan det var da jeg kom opp paa brua igjen etter hoppet.. ;D

    Klart, naa er det ennaa en film aa se vet du Anne Lise, de filmet nemlig hoppet ;)
    Saa begynn aa forberede deg!

    GaerneGuro, klart jeg maatte sende deg melding, savner aa bare kunne ringe deg naar som helst jeg. Skal bli godt aa komme hjem og, proever aa finne ut hvilke dager jeg kommer til Kristiansand :)

    SvarSlett
  5. Nei mamman, det er ikke noe mer paa gang - hvertfall ikke noe som er planlagt ;)
    Men jeg er i Afrika, og her endres ting over natta!
    Hehe, saa skal jeg huske paa at jeg maa vurdere ut ifra omstendighetene om jeg skal la deg vite om det foer eller etter!

    SvarSlett
  6. Helrått, Maria! Superkult! Der gjorde du noe jeg aldri kommer til å gjøre :D

    SvarSlett
  7. hei Maria.
    Dere er TØFFE...
    Men jeg kunne jo helst sett at dere ikke gjorde det da.. Men, nå er det i alle fall over og dere lever - godt er det. Nå har dere vel prøvd nok!!!! Ta det med ro nå da og kos dere heller rundt bålet.
    Nyt resten av turen, nå er det snart tilbake til "virkeligheten"
    BIRGITTE: skal bli godt og få de hjem igjen. Jeg gikk helt rundt meg selv etter telefonsmtalen fra Stine etter hoppet.

    Klem fra mamman til Stine

    SvarSlett
  8. Kos dere rundt leirbålet og gå laange turer dere nå.... hi hi hi...

    ja godt du skjønner mamma,n din da snupp.

    Nå kjenner jeg veldig at jeg vil ha deg hjem snart. Bare sånn i nærheten i allefall :-))

    God tur videre jenta mi, glà i deg vettu :-)

    SvarSlett
  9. Vel Kristoffer, jeg kommer alltid til aa vaere toeffere enn deg! ;)
    Face it!

    Vi lever vet du Kari, ingen tvil om det :) Vi maa jo proeve alt naar vi har sjansen, det er bedre aa angre paa noe man har gjort enn noe man ikke gjorde!

    I morra skal vi paa en ny hiking mamma, saa naa kommer vi hjem spreke og fine, haha. Frivillig hiking faktisk! Hvem ville trodd det!
    Og du Kari, jeg maa si det at dattera di imponener stadig, hu blir mer og mer et camping-menneske, kanskje det tilogmed ender med at hu ber dere med paa telt-tur naar vi kommer hjem!
    Familien Kristiansen og Hansen paa telttur med frokost kl 05.30, en mils hiking, og doer med kakkerlakker og firfisler overalt ;)
    Bare si ifra, saa skal vi turvante arrangere noe ;)

    Vel, baal er det daarlig med disse dagene.. Hvertfall ikveld, det regner som bare rakkern!
    Og VET DERE HVA? Vi takker NEI til aa sove inne i natt!
    De tilboed oss rom til litt over 30 kroner natta, men vi valgte heller aa sove i telt. Tenk paa det dere!

    Men vi har det, som dere sikkert skjoenner, veldig bra fortsatt :) Trives best i bussen og teltet, kjempeaalright gjeng vi er med- hu franske snakker fortsatt til oss paa fransk uten a forstaa at vi ikke skjoenner et ord - men det gaar fint :)

    Ta et vinglass paa mine vegne i kveld eller i morra kveld!

    SvarSlett
  10. GRATULERER MASSE MED DAGEN, MARIA.
    Bursdags-klem fra Anne Lise

    SvarSlett
  11. HIPP HURRA FOR MARIA I DAG.
    Gratulere så mye med dagen MARIA
    Håper du får en fin dag selv om du er langt hjemme-fra. KOS DEG.

    Hadde vært koselig å bli invt. på tur av jentene sine, men jeg har lite trua på at det blir noe. Dere har vel fått nok for en stund regner jeg med, eller??

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  12. Takk for det Liv Tone ;) Du er gal du og, som har kjoept hus i en alder av 21!

    Tusen takk for det Kari, jeg har hatt en super bursdag med hesteridning - noe Stine likte heller lite, haha ;p
    Vel, du skal ikke se bort ifra at vi kommer til aa ville campe - vi foeler at teltet er vaart hjem naa ;)

    Anne Lise, tusen hjertelig takk! :)

    SvarSlett
  13. Hei snuppa...
    Ja jeg tok vin...og litt til for deg jeg vettu langt oppe i nord... på den nye puben Svalbar :-)
    Så det må du huske på at det var nokså kaldt for meg på din dag...hehe...
    Ja jeg gleder meg til camping jeg vettu...skal campe i telt 9 - 11 mai jeg, da begynner sesongen... jiiha... :-))
    Så det er bare å slenge seg med, har ekstra telt til dere jeg, siden vi kjøpte nytt i fjor.(solgte lavo,n)
    Ellers hadde vi en knall tur, Svalbard er livet!!
    Men nå er det bare såå nydelig her hjemme, hagemøbler er satt ut og vasket, mc er vasket og polert, så i morgen blir det en flott dag på mc,n.
    Kos dere i Durban og videre på turen. klem fra mam,s.
    Psst... Julie takket for kortet.

    SvarSlett
  14. heei...
    nå venter jeg spent på en bitte liten oppdatering før hjemreisen...
    107 timer igjen!!!!, uff det hørtes lenge ut, bedre med 4,5 døgn... hehhe.. :-)

    SvarSlett
  15. Jaa, jeg vet at det egentlig er paa tide med en oppdatering naa.. Guro har ogsaa etterspurt en!
    Men det er saa mye naa mamma, du vil ikke tro det. Saa aner ikke hvor jeg skal starte ;s
    Mulig jeg skriver litt naar vi kommer til Cape Town, men lover ingenting!

    Haha, begynt aa telle ned naa altsaa?
    I dette oeyeblikket er det 96 og en halv time igjen ;)

    SvarSlett
  16. jeg maser ikke... he he...
    regner med å få en del på fredag jeg vettu :-)

    SvarSlett
  17. Nå er det bare...47 timer!!!

    SvarSlett