søndag 6. april 2008

South African Explorer

I morgen tidlig, kl 0800 ca, drar Stine og jeg avgaarde paa vaart siste eventyr her i Soer Afrika, paa den saakalte "safarien" vaar!

Som de fleste har faatt med seg saa ble den foerste safarien vaar kansellert, og vi maatte bytte safari, og endte paa South African Explorer


Mandag 7.4. Den starter i Cape Town i morgen, hvor vi har et lite informasjonsmoete, foer turen gaar til Stellenbosch og vinsmaking. Her har vi vaert foer, med sasts, men denne gangen skal vi bare innom en gaard, saa det skal gaa fint :)
Videre gaar turen til et cheetah-prosjekt, og saa til Swellendam hvor vi skal overnatte.
Tirsdag 8.4 faar vi en guidet tur i Cango-hulene, og samme dag skal vi forhaapentligvis til en strutsefarm hvor vi kan ri paa struts! Vi overnatter i Outshoorn, og onsdag 9.4 kjoerer vi til kysten, til Knysna, hvor vi kan vaere med paa et lagoon-cruise.
Videre er programmet slik:
Torsdag 10.4/fredag 11.4: Bloukrans Tsitsikamma National Park, her kan vi hoppe i strikk fra verdens hoeyeste bungeejump! 216 meter!
Loerdag 12.4: Addo Elephant National Park, altsaa, en elefantpark :) HURRA for Knut!
Soendag 13.4/mandag 14.4: Hogsback, mandag er veldig spesiell ;)
Tirsdag 15.4/onsdag 16.4: Lesotho, HURRA for Guro og Camilla!<3>
Torsdag 17.4/fredag 18.4: South Africa – Drakensberg, HURRA for Elin!<3>
Loerdag 19.4: Kwa Zulu Natal Coast/Durban, HURRA for Pernille!<3>
Soendag 20.4: Greater St Lucia Wetland Park
Mandag 21.4/tirsdag 22.4: Swaziland – Mlilwane Wildlife Sanctuary
Onsdag 23.4/torsdag 24.4: South Africa - Kruger National Park
Fredag 25.4: Wildlife Rehabilitation Centre
Loerdag 26.4: Johannesburg - safarien er over
Soendag 27.4: Fly til Cape Town, 15.00-17.10, hvor vi blir hentet av "storebror" Nicholls, og kjoert tilbake til Parow
Mandag 28.4: Vaske klaer
Tirsdag 29.4: Siste krampeaktig shopping paa markeder og slikt!
Onsdag 30.4: Pakking, fly hjem!
Torsdag 1.5: Bytte fly paa Heathrow - saa HJEM! Ordentlige storebror henter paa flyplassen <3<3<3

5 kommentarer:

  1. Hei Maria.
    Dette hadde jeg sansen for, bra og få en ordenlig oversikt.
    Høres jo ut som en bra tur det, vel!!!!
    Kos dere masse og ikke tenk på å hoppe i strikk. Det kan dere gjøre hjemme i Norge en gang, vel....
    Dere har jo hoppet i fallskjerm, synes det er nok, jeg....
    GOD TUR JENTER og kos dere masse.

    Klem fra mamman til Stine

    SvarSlett
  2. Nå ser vi endelig hvor haren hopper.. ja hopp å hopp fru blom... enig med Kari... det kan dere spare til en senere gang, kan jo ikke gjøre alt!!!!! på tre mnd.
    Ellers så ser det ut til å bli en flott tur...igjen.. :-))

    Så God tur, ja dere er jo alt på vei når dette skrives, men godt vi kan nåes på sms.

    Klem fra mam,s.

    SvarSlett
  3. Psst.... du glemte 12 april:HURRA Knut.
    14 april HURRA MARIA!!!! 21 år på safari!!!!

    SvarSlett
  4. OBS - virus !
    kommentaren fra guhn; see please here er nok virus.

    SvarSlett
  5. Saa fort jeg har skrevet denne kommentaren skal jeg slette den fra guhn, for ja, den er nok virus. Jeg har faatt noen foer og, paa engelsk hvor det staar om hvor fantastisk bloggen min er osv - aldri gaa inn paa deres!

    Godt aa hoere at den kom godt med Kari, jeg hadde jo en fra foer paa engelskm men norsk er bedre har jeg forstaatt, og det gjelder min familie og, saa ikke ta det personlig Kari, hehe ;)

    Og joda, klart vi maatte hoppe i strikk ;D Burde gjoere alt naar vi har sjansen til det, jeg likte et motto jeg saa paa en t-skjorte paa hoppe-stedet:
    frykt er midlertidig, anger er for alltid!

    Beklger Knut, du blir foert paa saa fort som mulig! Kan ikke huske paa alt i Afrika ;)

    SvarSlett