tirsdag 14. september 2010

I slutten av oppholdet mitt la jeg inn 2 uker som jeg kunne bruke fritt her i Tanzania. Jeg har hatt mange forslag, blant annet å bestige Kilimanjaro, dra til Kenya, dykkeferie på Zanzibar, reise rundt i landet - mulighetene er mange.. De andre fra HiAk skal hjem rundt 20 oktober, så jeg har regnet med å måtte bruke de to ukene alene, og ble derfor ganske så fornøyd da jeg surfet på nomadtours.co.za, og fant ut at de hadde en tur som kunne passe for meg. Det har vært veldig mye frem og tilbake i forhold til datoer og praktisk planlegging, men det har ordnet seg!
Bookingskjemaet er ikke sendt ennå, men jeg har byttet om på flybilletten hjem, og transport til og fra turen er mer eller mindre fikset. Turoperatøren jeg skal reise med er den samme Stine og jeg dro med i 2008, Nomad Tours. Det er et sørafrikansk selskap som har spesialisert seg på sør- og øst-Afrika, og har både nasjonale og internasjonale turer i alt fra 4 til 56 dager. Sist valgte vi South African Explorer som startet i Cape Town, og som via Garden Route og østkysten førte oss opp til Krugerparken og Johannesburg. Vi var også innom Swaziland og Lesotho som er to selvstendige stater i Sør Afrika.

Denne gangen skal jeg være med på East African Adventure, også en 21 dagers campingtur, som i utgangspunktet starter i Nairobi og ender ved Victoriafallene. Den første dagen skal gruppa bare kjøre til den tanzanianske byen Arusha, så jeg møter dem der den samme kvelden som turen starter. Derfra kjører vi gjennom Tanzania, ut til Zanzibar, gjennom Malawi og ned til Zambia.
Reiseruten
Som nevnt så ender turen egentlig ved Victoria Falls, men på grunn av korrespondanse, pris på billetter og enkelthet så hopper jeg av i Lusaka den nest siste dagen (fredag 5.nov). Derfra tar jeg flyet til Dar es Salaam, hvor jeg blir til flyet mitt går hjem til Norge (søndag 7.nov).

Om dere har lyst til å vite mer om turen, eller generelt om Nomad Tours, så kan dere se her; http://nomadtours.co.za/nnv_21_day_east_african_adventure_south_tour_2010.html

Jeg gleder meg!

5 kommentarer:

  1. Oi!! Så utrolig spennende, Maria!! ;D Vil tro det også denne gangen blir en knall bra tur! Vil nok neppe bli som sist men ;) Haha! Heeldiggrisen!! ;D

    SvarSlett
  2. Ja du Maria du Maria :-)
    Blir sikkert en knalltur dette også. Jeg gleder meg til bildene jeg! :-)))
    Kanskje vi må overnatte hos deg når du kommer hjem?? i allefall om du vil ha bilen din hehe :-)

    SvarSlett
  3. Så moro at du fikk det til. Så jo dårlig ut en periode!
    Så ut som om livet på Zanzibar var ganske fantastisk, gleder meg til å se masse bilder!
    Her hjemme går det i jobb, eller skole. Men sånn er det jo!
    Glad i deg :)

    SvarSlett
  4. Så tøff du er Maria :) håper alt står bra til med deg;)

    SvarSlett
  5. Det blir ikke samme tur som sist nei (på så altfor mange måter;), men tror det blir veldig bra! Skal nok ta mange bilder mamma, og dere får se bilder hele natta hvis dere vil - for dere er nødt til å komme med bilen! Har ikke nøkkel til leiligheten heller, hehe.

    Ja det så mørkt ut en stund Guro, men det ordnet seg :) Skal sende bookingskjemaene i kveld - og så trekkes sikkert pengene i morra. Og da er det bare 4 uker praksis, og så klart for tur :)

    Vanvittig gøy at du følger med Kjersti! Vi må treffes når jeg kommer hjem :)

    SvarSlett